lördag 14 mars 2009

Nu smäller det!



Det stora schlaget Melodifestival 2009 Finalen i Globen
Vad gör vi nästa lördag tomheten sveper in över Sverige, saknaden är total men nu är det idag som gäller och kl. 20.00 smäller det. Står slaget om Sveriges bästa schlager. Gatorna ligger tomma och ödsliga. Spänningen är olidlig. Några av oss kommer att somna med sorg i hjärtat och imorgon är ingenting sig likt. Andra kommer att fira i champagne och hembränt.
Olika favoriter splittrar familjer. Kulturknuttar suckar inget mörkt svårt drama på SVT. Våndan är stor. Vem ska jag lägga min röst på. Ska jag välja EMD tuffa pojkarna i frack eller ska jag lägga min röst på något mera klassiskt det vill säga Malina "La Voix" kanske är Molly den jag slutligen faller för. När det verkligen gäller i den slutliga finalen när vi ska tampas med Georgier och Turkar och ett och annat monster från Finland är jag lika övertygad, som varje år om att Sverige kommer att vinna. Jag litar stenhårt på att Danmark och Norge rösta på oss. Det är trösterikt. På måndag kan jag börja längta efter nästa melodifestival och räkna dagarna, där emellan kommer brollopetsförberedelserna. Tack svenska kungahuset.
Läs Vad läsarna tror HÄR eller HÄR eller HÄR

0 kommentarer:

Skicka en kommentar